Jump to content
Sign in to follow this  
blue

Telefoane, tablete si alte gadget-uri.

Recommended Posts

cum ar spune Simi, "nu au luat in calcul iuzeri atat de calculati precum Raresi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca numai daca sparg telefonul il voi mai schimba, sau daca incepe sa ma nemultumeasca aspectul cumva, deși e ca nou si acum dupa un an gen. Si l-am luat pentru ca mi-a căzut anteriorul pe jos cand alergam. Cand fac din nou reinoire de abonament il mai schimb, poate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate au un grafic unde analizează durata medie a unui abonament. Sau poate unul in care nu e nicio legătura între abonament și telefon.

 

Personal dau vina pe marketing, cel puțin la iPhone: nu ii mai spun 7s, ii spun 8. Și x-ul tot fail de mkt este pentru ca nu a anticipat durata se viața a celor deja lansate și pentru ca dintr-un model aniversar au vrut sa dacă bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întrebare: între un GPS dedicat și Waze care este mai eficient din punct de vedere al acurateții traseului, al eficientei? Mă refer strict la rute in afara orașului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIn proprie experienta, in afara orasului nu conteaza, in oras e mare belea. Am folosit Sygic ca avea chestia aia cu head up display, harti offline, totul a fost perfect pana in orase. Acolo m-a pierdut, a trebuit sa bag waze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întrebare: între un GPS dedicat și Waze care este mai eficient din punct de vedere al acurateții traseului, al eficientei? Mă refer strict la rute in afara orașului.

GPS-ul original de pe masini este cel mai precis. Pe langa sateliti este dublat cu senzorii rotilor. Isi pastreaza pozitia in pasaje, tuneluri, stradute cu blocuri inalte, etc.

Waze este bun pentru ca ai si evenimentele din trafic in timp real (accidente, drumuri aglomerate, controale politie etc).

Un GPS dedicat mai poate da unele erori in functie de harta, de receptionare sateliti, de brand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

unde vrei sa mergi Verssatu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waze e bun doar in romania, sau in blocul comunist, unde nu exista un serviciu dedicat

 

in anglia, n-ai nevoie de waze cacat daca ai un gps pe masina

 

acolo ai informatii din trafic

 

bine, nu raportate gropi si filtre de politie 

 

si oricum, waze foloseste hartile de la google, el doar vine cu niste functionalitati noi 

Edited by Scufi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ture moto mă gândesc...unul dedicat nu îmi pare ca își justifica prețul iar unul auto pare cumva retard in comparație cu waze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waze e bun doar in romania, sau in blocul comunist, unde nu exista un serviciu dedicat

 

E bun si in Ungaria si in Croatia. Cata vreme este net, de preferat waze-ul.

Degeaba ai info trafic in Ungaria daca nu repeta si in engleza wtf is up. Nu cunosti limba si nu pricepi.

 

Faptul ca e bazat pe Google Maps e un lucru bun ca daca era pe alea apple te trezeai in mijlocul oceanului.

Pentru ture moto mă gândesc...unul dedicat nu îmi pare ca își justifica prețul iar unul auto pare cumva retard in comparație cu waze.

In conditiile in care ai telefon (smartphone), nu vad rostul unui gps dedicat. Sunt o groaza de aplicatii gps gratuite cu harti offline sau online. De ce ai mai cara un aparat dupa tine?

Edited by jeezy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ture moto mă gândesc...unul dedicat nu îmi pare ca își justifica prețul iar unul auto pare cumva retard in comparație cu waze.

 

 

Eu folosesc gugal maps.n am avut treaba pana acum

 

Singura data cand m am prostit a fost din cauza mea,am ratat o intersectie undeva pe valea cernei dupa herculane si m am trezit la baia de arama,catre targu jiu

 

Pe de alta parte nu regret,un traseu foarte frumos cu o gramada de motociclisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am folosit asa de amorul artei, navigatia de la e61 zilele trecute, cu dvd-ul original, 2009 road maps europe, nu pot sa zic decat muhahahahahahaha, deci cred ca in afara de bucuresti, zona centrala, nu stie nimic altceva, cred ca nici autostrada soarelui nu apare :) cel mai penal dvd de navigatie, ever.

 

dvd, gen epoca de piatra oricum.

 

ah, ca sa nu mai zic cum e sa introduci o adresa din cacatul ala de surub in idrive, mori dracu de nervi, totul dublat de "dvd error din cand in cand".

 

super, te simti cumva la inceputul internetului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai folosit un navi integrat land rover din 2007 incoace ?

Ce problema ai avut?

 

Rover din 2006 de cand au trecut la display cu TS au schimbat platforma de la BMW. Implicit si hartile. 

ah, ca sa nu mai zic cum e sa introduci o adresa din cacatul ala de surub in idrive, mori dracu de nervi, totul dublat de "dvd error din cand in cand".

Comenzi vocale. Gasesti si bancomate, benzinarii, parcari etc

I-am zis lui KIP sa-ti dea si tie un DVD cu harta 2016, nu ti-a dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-am incercat cu comenzi vocale sincer sa fiu.

 

i-ai zis lui KIP asa ceva? pfoa, il strang de gat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum doi ani. Avea un e90 atunci.


Weekendul viitor ajung in Bucuresti si se rezolva. Nu-l putem lasa pe Simi sa se rataceasca la pescuit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar chiar. care e rostul navigatiei in romania? nu e ca si cum este o puzderie de drumuri, sa ajungi la brasov din bucuresti spre exemplu

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu mai pun pe google maps diverse adrese din bucuresti, bine oricum sunt cam imbecil, fara navigatie am niste trasee complet retardate, de 3 ori mai lungi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ture moto mă gândesc...unul dedicat nu îmi pare ca își justifica prețul iar unul auto pare cumva retard in comparație cu waze.

.

Am încercat o dată cu google maps, cu telefonul în buzunar (că ploua) și o cască în ureche. Proastă idee. După jumate de oră am oprit, mă durea urechea.

Am cumpărat un cablu jack - jack și am conectat telefonul la intrarea audio aux și aveam comenzile de navigație în boxele moto. Cel mai mișto așa, deoarece, în zonele în care nu aveam nevoie de indicații audio, dădeam volumul la minim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar aia a ta suna ca o ascutitoare, totusi. Puteai sa auzi indicatiile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stramosul tuturor ifoanelor :)

Sau de ce in prezent producatorii se straduiesc atat de mult sa scoata modele noi atat de des.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant! L-am vazut integral.

Cat de multa atentie si cat de multe teste se faceau in vremurile alea.

Cat de multi specialisti din multe domenii erau necesari pentru un televizor.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu înțeleg de ce telefoanele noi sunt anunțate la mai puțin de 1 an de generația anterioară.

 

Producatorii incearca sa-si mentina vanzarile. Asa ca au recurs la uzura morala planificata :

Uzura morală planificată este o politică de marketing care influențează modul de proiectare și construcție a produselor. Prin uzura morală planificată producătorii limitează deliberat durata de viață a produselor mult sub capacitățile reale tehnologice. În acest fel se asigură cererea continuă pentru mai multe produse și, prin urmare, crește profitul pe termen lung al producătorilor.

 

Uzura morala planificata (planned obsolescence) a fost gandita, formalizata si adoptata inca din 1924, de asa numitul cartel Phoebus. Cartelul, din care faceau parte si Osram, Philips, General Electric, a formalizat pentru prima data o intelegere ce prevedea uzura planificata. In loc sa se concureze intre ei producand becuri care sa tina tot mai mult (peste 2500 de ore la acea vreme), semnatarii au cazut de acord sa produca becuri care sa functioneze maxim 1000 de ore. Ba chiar au prevazut teste si amenzi pentru cei care vor face becuri care dureaza mai mult.

E si un documentar pe tema asta: "Pyramids of Waste aka The Lightbulb Conspiracy".

 

Producatorii de software au rezolvat relativ elegant problema cu un ciclu de cumparare prea lung in raport cu dorintele lor introducand conceptul de SAS (software as a service) si marsand mult pe ideea de cloud.

 

Multi producatori de software nici nu mai ofera drepturi de utilizare perpetue, ci doar abonamente. Au constatat ca de obicei un utilizator foloseste licenta vreo 5 ani pana cand se gandeste la un upgrade sau la o licenta noua, in loc de sub 3 ani cat si-ar fi dorit ei. Asa ca unii au scos de tot licentele perpetue (Autodesk, Adobe), altii au inceput sa introduca in oferta si licente pe baza de abonament (Microsoft, Corel).

Probabil ca in cativa ani nu vor mai exista deloc licente perpetue.

 

In loc de o vanzare la 5 ani au redus ciclul la aproximativ o vanzare la 3 ani (costul unei licente perpetue este in general egal cu abonamentul pe 2,5 - 3 ani). In plus tin si clientul captiv.

 

Producatorii de hardware (telefoane, PC-uri, televizoare) nu au gasit, inca, o varianta prin care sa incaseze o chirie constanta pe echipamente. Daca utilizatorul isi tine 5 ani echipamentul ei nu mai au cum sa-si mentina sau sa-si creasca vanzarile.

Asa ca au recurs la uzura morala planificata. Scot modele noi foarte des, folosesc tot felul de metode mai mult sau mai putin oneste prin care sa faca sa para că modelele anterioare sunt depasite. Apple a recurs la magaria cu incetinirea telefonului pe masura ce se uza bateria. Fara sa anunte asta. Astfel incat utilizatorul sa creada ca telefonul lui nu mai face fata cerintelor aplicatiilor actuale si are nevoie de unul nou.

 

Tot pentru a forta cumpararea au facut echipamentele tot mai dificil de reparat. Nici macar o baterie nu mai poate fi schimbata simplu la un telefon actual. Cu cat costul reparatiei este mai mare, cu atat utilizatorul este mai tentat sa-si cumpere un produs nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia asta se aplica si la automobile si e din ce in ce mai pe fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.