Jump to content
raekwon

Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii din Statele Unite

Recommended Posts

Tare e faza asta:  :lol:

 

Peter Mock, directorul unui grup european care militează pentru calitatea aerului, a sesizat o serie de diferențe majore între emisiile europene și americane ale modelelor Volkswagen Passat, Volkswagen Jetta și BMW X5.

..

După test, rezultatele au arătat cifre îngrijorătoare. â€Am fost de-a dreptul sideraÈ›i când am văzut totul. Am fost È™ocaÈ›iâ€, a declarat John German, care susÈ›ine că Jetta a depășit emisiile cu 15 până la 35 de ori, iar Passat cu 5 până la 20 de ori. BMW X5 a scăpat cu faÈ›a curată.

..

În mijlocul acestui incendiu devastator pentru reputația gigantului Volkswagen, puțini se întreabă care a fost scânteia de la care s-a aprins totul. Spre mirarea tuturor, mecanismul complex de păcălire a testelor EPA a fost descoperit din întâmplare, de un organism independent, preocupat de calitatea aerului.
Un banal test de emisii a descoperit problema
 
Peter Mock, directorul unui grup european care militează pentru calitatea aerului, a sesizat o serie de diferențe majore între emisiile europene și americane ale modelelor Volkswagen Passat, Volkswagen Jetta și BMW X5. Prin urmare, Mock și-a dorit un test cu versiunile din Statele Unite, chiar pe teren american.
 
Mock a apelat la ajutorul omologului său de peste Ocean, John German, liderul Consiliului Internațional pentru Transportul Ecologic. Acesta susține că nu avea nici un motiv pentru a fi suspicios, crezând că testul va fi unul oarecare. De fapt, German își dorea să demonstreze că dieselurile cu consum redus, pot avea și emisii scăzute, adică exact ce promitea și Volkswagen.
 
Cu ajutorul Universității West Virginia, John German a instalat în portbagajul mașinilor de test un aparat portabil de măsurare a emisiilor. Cu instrumentul atașat țevii de eșapament, testarea vehiculelor s-a defășurat pe un traseu între Seattle și San Diego. German și echipa sa nu puteau ști cum a măsluit Volkswagen testele de emisii, însă exista un exemplu anterior, în care camioanele erau echipate cu dispozitive care puteau elibera gradual din ce în ce mai multe emisii de oxizi de azot, chiar dacă vehiculul rula cu o viteză constantă. Bazându-se pe acest exemplu, German și echipa sa au decis să parcurgă o distanță mare, de 2100 de kilometri, suficient de concludentă.
 
După test, rezultatele au arătat cifre îngrijorătoare. â€Am fost de-a dreptul sideraÈ›i când am văzut totul. Am fost È™ocaÈ›iâ€, a declarat John German, care susÈ›ine că Jetta a depășit emisiile cu 15 până la 35 de ori, iar Passat cu 5 până la 20 de ori. BMW X5 a scăpat cu faÈ›a curată.
 
Volkswagen recunoaște abia după ce este strâns cu ușa de către EPA
 
În urma acestei constatări, Agenția de Mediu din Statele Unite a deschis o investigație în mai 2014, iar discuțiile cu Volkswagen au durat câteva luni. În tot acest timp, constructorul a încercat să reproducă testele desfășurate de John German și Universitatea West Virginia. După un timp, Volkswagen a declarat că a identificat problema și a găsit o soluție. A urmat un recall al celor aproape 500.000 de mașini în decembrie 2014, scopul fiind acela de a ajusta software-ul dieselurilor.
Chiar și așa, organismele de testare din California, recunoscute pentru strictețe, au continuat să testeze mașinile și după ce a început rechemarea în service. Organizația bănuia să soluția VW nu va rezolva problema. Și așa a fost. Datele agenției californiene au fost oferite celor de la VW și EPA în data de 8 iulie.
 
În tot acest timp, EPA refuza să certifice versiunile 2016 ale modelelor Volkswagen din SUA până când constructorul nu va rezolva problema. Inginerii Volkswagen au continuat să ofere soluții, însă ele au fost considerate nesatisfăcătoare, iar modelele nu au primit certificarea. Abia atunci, strânși cu ușa, cei de la Volkswagen au recunoscut că au instalat un sistem capabil să păcălească sistemul de testare EPA.
 
Mecanismul prin care VW a păcălit testele EPA
 
În mijlocul acestui scandal, toată lumea încearcă să înțelegă cum a reușit Volkswagen să păcălească organismul internațional. Emisiile de oxizi de azot sunt create atunci când temperatura și presiunea ating valori înalte în timpul combustiei. Emisiile sunt în general mai mari atunci când combustia ridicată și rapidă, sporind astfel eficiența, adică un consum redus. Cu alte cuvinte, dacă calibrezi motorul pentru un ciclu de combustie eficient, cu consum redus, emisiile de oxid de azot vor fi mai mari.
Pentru a reduce nivelul lor, constructorii au recurs la tot felul de soluÈ›ii, de la filtre de particule, la catalizatoare cu uree. Volkswagen în schimb, a preferat să instaleze un software care să detecteze un ciclu de testare EPA È™i să ruleze o hartă economică a sistemului ECU, cu o putere limitată a motorului. Teste EPA care aplicau eticheta â€Cleanâ€, doar motoarelor capabile să ofere È™i un consum redus, È™i emisii extrem de scăzute.
 
Ipoteza care ar putea rezolva problemele presupune rularea hărții economice în permanență de către sistemul ECU (sistemul de management al motorului). Asta ar duce la o economie de carburant scăzută și la reducerea puterii motorului pentru vehiculele deja existente pe piață.
 

--

LE: "Volkswagen nu tolerează niciun fel de violare a legilor. Prioritatea maximă a managementului Volkswagen rămâne recâştigarea încrederii pierdute ÅŸi limitarea daunelor cauzate clienÅ£ilor noÅŸtri", se încheie comunicatul oficial al grupului german.  :lol:  :lol: 

 

Scandalul emisiilor Volkswagen se extinde oficial în toată lumea. Constructorul german a anunţat printr-un comunicat de presă că 11 milioane de maşini vândute în toată lumea sunt prevăzute cu software-ul care păcăleşte sistemele de testare a emisiilor şi consumului. Este vorba de maşinile care au instalat motorul 2.0 TDI Euro 5.

post-80-0-89263000-1442930363_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt foarte curios cum rezolva problema, mi-e greu sa cred ca se poate rezolva tot din soft, ca solutie definitiva, fara sa afecteze fialbilitatea motorului si asa mai departe.

 

dar in europa, acele modele sunt conforme cu normele EU ? poate mi-a scapat, dar nu am citit despre asta.

 

bine, plm, astia sunt in grupul vag, deci ar trebui luati la ... si audi, etc. banuiesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica 11 mils de motoare ar fi problema.

Si au incercat sa o rezolve prin soft, insa tot nu au reusit.

Apoi au recunoscut.

Ideea este alta, adica chestia asta s-a premeditat, cu stiinta bossilor din top management, nu ca a uitat cine stie ce dorel sa puna vro siguranta in bord.

Iar motoarele sunt facute de ei nu cum s-a intamplat la alti producatori, sa fie problema cu nu stiu ce piesa pe care nu ei au dezvotat-o (Toyota - cu airbag-urile Takata).

Deci mizeria este mare. Vad ca vineri se schimba actualul CEO.

Cica problema se rezolva in 2 chestii, aditivi adblue care scad noxele sau scaderea puterii motoarelor.

Probabil or sa mearga pe varianta nr.2, care cred ca este mai ieftina. O limiteaza din soft si gata.

Cei de VAG, in ultima vreme, urmareau profitul si mai putin tehnologia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si stai putin, in momentul de fata sunt clienti care au cumparat o masina pe care nu o pot folosi practic, intrucat nu respecta normele de poluare. iar daca le limiteaza puterea, pai nu este in regula, clientul a cumparat o masina de 170 de cai sa zicem, de ce ar accepta sa i se ciunteasca masina ? nu e ce a cumparat, a fost si el la randul lui, pacalit.

 

cred ca vor fi foarte multe procese, vor da multi  in judecata vw.

 

aia cu adblue este o ineptie...


ps: ce bine ca traim in reomania si aici cu 50 de lei spaga la itp, poti circula pe magheru si cu un camion DAC din ala din 1970 care practic scoate delfini transati pe teava de esapament si copii cancerosi.

 

cred ca daca ar fi la fel de stricti si la noi, ar scadea traficul cu 80%. 

 

am vazut zilele trecute un opel sau ceva de genul, care facea perdea de fum si la relant ca era la semafori, gen camuflaj, prima impresie a fost ca intru in ceva dimensiune nedescoperita, apoi am vazut stopurile de frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La design nu e urat. Si nici ala Alltrack. 

 

Problema este ca pleaca de la 22.000 chel cu 1.4. Varianta cheala, dar cu motorizarea cea mai puternica este 40.000. 

 

Cine rahat sanatos sa fie, sa dea atatia bani pe un Passat, cand un Mazda 6 cu toate optiunile este 35.000. 

Edited by Rimaru Ion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata bine, masiv, inspre seria 5.

 

 

arata bine.și exterior și interior

 

la break poate puteau găsi o formă puțin mai fluidă spre spate,da probabil au urmărit spațiul interior

 

foarte reușit per total

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cică în 2010 alfa Romeo a acuzat ca Audi falsifica rezultatele testelor de emisii din SUA, la ceva a3.

seful Alfa Romeo, Harald Wester, a acuzat voalat intr-un interviu Audi ca falsifica datele legate de emisiile modelelor sale. Intrebat care este motivul pentru care Alfa Romeo Giulietta nu reuseste emisii precum cele ale lui Audi A3 1.6 TDI (99 grame CO2/km), Wester a raspuns numind aceste cifre "miraculoase, magice si extraterestre".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rares - si raspunsul celor de la Audi era ca ei au ajuns la un progres tehnologic ce justifica acele cifre.

Passatul asta nou, B9 parca, este oribil.

Si costa cat un BMW, daca pui optiuni pe el.

Acum VAG o sa si-o ia in bot cu toate motoarele puse pe Skoda, Seat, VW, Audi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pasat-ul nou mi se pare fix ca un espero cu leduri.. 

si sa nu uitam ca cel putin norma de co2, nu vorbesc de nox sau altele, aia vine din consum direct, deci s-a mintit grav si la consum, si nu in conditii reale, care oricum e diferit, ci in alea de test sigur nici consumul declarat nu iese.. 

plm motor de 2l   sa ai sub 100 g /co2.. si ca sa nu zic ca e celasi rahat de motor de 10 ani incoace.. nimic nou la el dar tot trecea... e4 e5... 

 

cred ca de aia nici mazda nu a lansat dieselul asta miracol euro 6 fara catalizator in state.. :)  ei ziceau ca forsa imbunatateasca performanta pentru consumatorul american.. acolo se vinde doar modelul de 2l165 cp  si 2.5 l benzina 192 de cai.. 

Edited by DOMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

plm a rasuflat public ce se stia de mult.. ca producatorii mint cu nerusinare si ca normele de poluare sunt o abureala pentru care platim la greu.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce, insa ma doare in cur de scandalul asta. + ma cac pe americani.

 

da, si asta, si mie-mi place passatu' nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arata bine.și exterior și interior

 

la break poate puteau găsi o formă puțin mai fluidă spre spate,da probabil au urmărit spațiul interior

 

foarte reușit per total

Am vazut si break si personal imi place. E ca la GT-urile BMW, hate it or love it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol daca e ala postat de pole... e frumos zici ca-i bar

 

As face o bauta trantind paharul de tejghea

Daca te pui la volan zici ca esti barman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am putea vedea ceva faliment. Sa nu ne mire daca o sa vedem VAG produs de chinezi sau indieni

Share this post


Link to post
Share on other sites

si bmw a intrat la apa, e un articol in autobild, au testat un x3 2.0D  si astia zic ca la NOx depaseste de 11 ori standardul. 

Actiunile au cazut cu vreo 8% 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa piarda ceva dar nu o sa se intample nimic grav, peste ceva timp lumea o sa uite de scandal si totul o sa fie roz si frumos. Au de unde pierde, profit de 10 miliarde Euro pe 2014, cam ii doare la banana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ăstea s manevre

 

mai scad acțiunile,vin unii și le cumpăra mai ieftin,după care cresc iar

 

frecție.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aia de la bmw au dat replica si cica nu e nimic adevarat, sa le suga pulile, ceva de genul asta

 

When contacted for a point of view, BMW said: â€œThere is no function to recognize emissions testing cycles at BMW. All emissions systems remain active outside the testing cycles.â€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.